هدف سند تحول بنیادین دستيابي به مراتبی از حيات طيبه است
دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش:
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت اجرای سند تحول بنیادین بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: هدف سند تحول بنیادین دستيابي به مراتبی از حيات طيبه است. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، مجتبی ملکی در شورای معاونین آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هدف و مبنای سیاست گذاری های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می باشد، اظهاركرد: هر تغییر و تحولی با مقاومت همراه است، بنابراین برای اینکه این تحول با شیب ملایم انجام شود، بایستی اطلاعات و دانش لازم را کسب نماییم. دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، با اشاره به اين كه نگاه آموزش و پرورش به سند تحول، یک نگاه روشن است، گفت: تا نگاه ما نگاه تحول آفرینی و تغییر نباشد، هیچ اتفاقی در حوزه تعلیم و تربیت روی نخواهد داد. وی همچنین نیازهای سازمانی، اجتماعی، مدیریتی و فردی را از ضروریت های تحول بنیادین نام برد. مشاور وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: مهمترين سطح تغيير و تحول در سازمانها، در جهت افزايش اثربخشي برنامه ها، تغييراتي است كه در نگرش، بينش و رفتار اعضاي سازمان رخ مي دهد. ملکی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش اشاره کرد که فرمود: 'ما مي خواهيم آن كسي كه از آموزش و پرورش خارج مي شود، بعد از سيزده سال انساني باشد با برجستگي هاي اخلاقي، برجستگيهاي فكري و مغزي و باتدّين؛ يک چنين انساني ميخواهيم.' ملکی با اشاره به فرایند تحول در آموزش و پرورش تصریح کرد: كليه طرح ها، برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي، تربيتي و فرهنگي بايد در راستاي اجراي سند تحول باشد.